πανελλήνιοι δεσμοί - ολυμπιακοί αγώνες- μαντεία from katerina Prokopiou
Oι σύγχρονοι Oλυμπιακοί Αγώνες αναβίωσαν για πρώτη φορά το 1896 στην Αθήνα. Με αφορμή την τέλεσή τους ανατέθηκε, ένα χρόνο πριν, στον Κωστή Παλαμά να γράψει τον ύμνο των Oλυμπιακών Αγώνων, ο οποίος μελοποιήθηκε από τον Κερκυραίο συνθέτη Σπυρίδωνα Σαμάρα. Από την Oλυμπιάδα του Τόκιο, το 1952, καθιερώθηκε ως ο επίσημος ύμνος των Αγώνων και ακούγεται στην ελληνική γλώσσα σε κάθε Oλυμπιάδα.
Για περισσότερες πληροφορίες εδώ
Δραστηριότητα Oι σύγχρονοι Oλυμπιακοί Αγώνες αναβίωσαν για πρώτη φορά το 1896 στην Αθήνα. Με αφορμή την τέλεσή τους ανατέθηκε, ένα χρόνο πριν, στον Κωστή Παλαμά να γράψει τον ύμνο των Oλυμπιακών Αγώνων, ο οποίος μελοποιήθηκε από τον Κερκυραίο συνθέτη Σπυρίδωνα Σαμάρα. Από την Oλυμπιάδα του Τόκιο, το 1952, καθιερώθηκε ως ο επίσημος ύμνος των Αγώνων και ακούγεται στην ελληνική γλώσσα σε κάθε Oλυμπιάδα.
Για περισσότερες πληροφορίες εδώ
- Στο βιβλίο της Ιστορίας διαβάζουμε την παρακάτω ιστορική πηγή:
Κάποτε, λένε, μια ηλικιωμένη γυναίκα πήγε στην Ολυμπία, μπήκε στο στάδιο, στάθηκε σε μια γωνιά και παρατηρούσε τους αθλητές που αγωνίζονταν. Όταν όμως την είδαν οι Ελλανοδίκες, της έκαναν παρατηρήσεις, γιατί τόλμησε να μπει στο στάδιο. Εκείνη τότε απάντησε: Σε ποια άλλη γυναίκα ο θεός, που λατρεύεται εδώ, έδωσε τέτοια ευκαιρία να καυχιέται πως έχει πατέρα, τρία αδέλφια ολυμπιονίκες και τώρα τον γιο της έτοιμο να αγωνιστεί;
Αισχίνης, Επιστολαί, 4. 5.
Ερωτήσεις
1.Τι συμπεραίνουμε σχετικά με τη θέση της γυναίκας την εποχή εκείνη;
2. Για ποιο λόγο η Καλλιπάτειρα η ηλικιωμένη γυναίκα που πήγε στην Ολυμπία θεώρησε ότι είχε το δικαίωμα να παρακολουθήσει τους αγώνες;
- Ο Λορέντζος Μαβίλης το 1895 έγραψε το παρακάτω ποίημα (με αφορμή την επικείμενη, το 1896, αναβίωση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Αθήνα), το οποίο όμως δημοσιεύτηκε το 1899 στο περιοδικό Τέχνη.
«Αρχόντισσα
Ροδίτισσα, πώς μπήκες;
Γυναίκες
διώχνει μια συνήθεια αρχαία
εδώθε». – «Έχω ένα ανίψι, τον Ευκλέα,
τρία αδέρφια, γιο, πατέρα Ολυμπιονίκες•
εδώθε». – «Έχω ένα ανίψι, τον Ευκλέα,
τρία αδέρφια, γιο, πατέρα Ολυμπιονίκες•
να με αφήσετε πρέπει, Ελλανοδίκες,
και εγώ να καμαρώσω μέσ' στα ωραία
κορμιά, που για το αγρίλι του Ηρακλέα
παλεύουν, θιαμαστές ψυχές αντρίκειες.
Με τες άλλες γυναίκες δεν είμαι όμοια•
στον αιώνα το σόι μου θα φαντάζει
με της αντρειάς τα αμάραντα προνόμια.
Με μάλαμα γραμμένος το δοξάζει
σε αστραφτερό κατεβατό μαρμάρου
ύμνος χρυσός του αθάνατου Πινδάρου»
και εγώ να καμαρώσω μέσ' στα ωραία
κορμιά, που για το αγρίλι του Ηρακλέα
παλεύουν, θιαμαστές ψυχές αντρίκειες.
Με τες άλλες γυναίκες δεν είμαι όμοια•
στον αιώνα το σόι μου θα φαντάζει
με της αντρειάς τα αμάραντα προνόμια.
Με μάλαμα γραμμένος το δοξάζει
σε αστραφτερό κατεβατό μαρμάρου
ύμνος χρυσός του αθάνατου Πινδάρου»
3.Από πού αντλεί την έμπνευσή του; Για ποιο λόγο νομίζετε;
- Στον τύπο διαβάζουμε στις μέρες μας την παρακάτω είδηση:
Η 25χρονη Ιρανή Ghoncheh Ghavami, φυλακίστηκε στις 20 Ιουνίου 2014 , επειδή απλά ζήτησε να μπορούν οι γυναίκες να βλέπουν τους αγώνες βόλεϊ. Στις 2 Νοεμβρίου, τα ιρακινά δικαστήρια την έκριναν ένοχη, με την κατηγορία της προπαγάνδας, εναντίον του συστήματος, ενώ πραγματοποιούσε ειρηνική διαδήλωση, έξω από το στάδιο Azadi, στην Τεχεράνη, για την ισότητα στην παρακολούθηση αγώνων βόλεϊ και από τις γυναίκες. Διαβάστε το σχετικό άρθρο εδώ αλλά και την αντίδραση της Ενωσης Σωματείων Αμειβόμενων Πετοσφαιριστών (ΕΣΑΠ) εδώ
4. Πώς κρίνετε το γεγονός του αποκλεισμού των γυναικών από την παρακολούθηση αγώνων βόλεϊ;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου